Att betala med CarPay underlättar för Håkan

”Den nya funktionen att kunna betala med CarPay när du tankar är ju helt suverän. Du kör fram, väljer pump och sedan är det klart. Smidigare kan det inte bli och på vintern slipper du kalla fingrar och behöver inte krångla med kortet. Allt fungerar perfekt.” Håkan Boberg är riktigt nöjd över att använda mobilen när han tankar.

Med nästan 30 år inom Volvo och ett liv med tjänstebil är Håkan van att hantera sin bilekonomi. Volvokortet har hängt med sedan 70-talet och det har blivit en hel del tankningar och betalningar med kortet.
– Ibland har det varit riktigt bra att kunna höja krediten och en fördel att man har kunnat tanka överallt, även när jag har varit i USA – det är aldrig några konstigheter. Framför allt är kortet tillsammans med CarPay bra eftersom jag får en helhetsbild över min ekonomi. Och det är ju ett kort med Visakoppling som fungerar överallt och förenklar livet som bilägare. Dessutom helt kostnadsfritt!

Håkan Boberg

"Med den nya funktionen att betala tankningen med mobilen slipper jag dessutom alla papperskvitton."

Papperslös hantering är en fördel

Håkan har använt CarPay sedan han blev pensionär och tycker att tjänsten ger en enkel överblick över alla bilkostnader, tankningar och tvätt. E-fakturor kommer varje månad och hanteringen blir smidig när det mesta kommer digitalt.
– Med den nya funktionen att betala tankningen med mobilen slipper jag dessutom alla papperskvitton. Och jag behöver inte använda kortet heller, eftersom allt jag behöver finns i mobilen. Det har varit extra skönt nu när det har varit kallt ute och ibland tycker jag att det är krångligt att ta ut kortet från läsaren så CarPay löser det problemet. Och tankningen går ju snabbare nu, du tankar med ett knapptryck och behöver inte vänta på kvittot.

Håkan är nöjd att det går snabbt att tanka med mobilen.

Hantera ärenden oavsett var du befinner dig

Håkan är redan van att betala med CarPay. När han hade fått en liten plåtskada på bilen lämnade han in den medan han reste till USA. Under tiden blev bilen reparerad och omhändertagen och när allt var klart kom ett meddelande i appen att bilen var redo. Fakturan kom direkt i mobilen och med ett klick kunde Håkan betala direkt.
– Oavsett var jag befinner mig kan jag hantera mina ärenden och det fungerar alltid perfekt. Utveckling är bra, särskilt när det handlar om teknik. Och att många tjänster flyttar in i mobilen är ju bara fördelar. Givetvis CarPay, men också som att betala parkering utan att behöva leta upp parkeringsautomaten. Under 90-talet fick vi bärbara datorer allihop och visste inte riktigt vad vi skulle använda dem till. Men sedan kom affärssystemen och då förstod vi allihop grejen och det var ju supersmart. Precis som utvecklingen med CarPay i mobilen, nu väntar jag med spänning vad som blir nästa steg, avslutar Håkan.

Starta en dialog med oss

Har du frågor eller kommentarer om denna artikel? Hör av dig till tycktill@carpay.se